16. elokuuta 2013

Spaceman t-paita koululaiselle, Ottobre Ruler

Meillä lauletaan Asteen Spaceman kappaletta, joka olikin tähän paitaan lähtökohtana.

ASTE: Three, Two, One, Fire! Kato mä lennän taas meen läpi seinän mä lähen tänään sehän nähää mä oon spaceman! Ja turha odotella takas himaan ennen ku galaksit on palasina.

Kato mä lennän taas, meen läpi seinän hei beibi voitko kuvitella hän on spaceman. Ja tänää galaksit on palasina-na-na ja tänään galaksit on palasina palasina.

Piti siis tehdä spaceman paita :) 
Kankaat: 
trikoo kangas tähdet, oranssi
trikoo kangas raketit, harmaa
kotimainen 1-värinen singletrikoo, kiivi

Ja kuvan housukankaana edellisestä postauksesta tutuksi tullut joustofarkku, oranssi




KAAVA: OB 4/2013 nro 33 Ruler (sama kaava kuin nro 12 fall basic, mutta isommat koot), koko 146 cm

Olin ostanut raketit kangasta 50cm jemmaan jo aiemmin. Mitähän olin oikein ostaessani ajatellut kankaasta tekeväni, kun eihän tuosta määrästä nyt edes yhtä täyspitkää paitaa saanut leikattua?! Vai enkö muistanut lasteni kokoja :)

Siispä juuri valmiiksi saamani farkut pistivät ajatukseni liikkeelle: tähdet liittyvät avaruuteen ja avaruus spacemaniin! Joten pituutta rinnuksiin tähtdet trikoolla (ja muuten takahelmaan myös yksivärisellä trikoolla, koska takakappale on aina pidempi kuin etukappale enkä tajunnut sitä leikatessani, kts. seuraava kuva).

Myös hihat sain vielä aiemmista projekteista jääneestä trikoo kangas tähdet palasta.


Jotenkin pääntie on alkanut nyt olla hankalaa tehdä. Vai onko se nyt sitten tästä kaavasta kiinni? No jokatapauksessa ensin kokeilin kotimaista 1-väristä single trikoota kanttauksiin. Ei onnistunut minulla kunnolla kanttaus, joten purin sen ja tein paremman (kaavassakin olevan) ns. resorikauluksen. Sellaista en ollutkaan ennen kokeillut ja olipas helppo. Samalla tavalla tein sitten myös hihansuut eli 2-kertaisena kankaana ja hieman venyttäen.

Mukavasti tuo 1-värinen kangas tähän puseroon eloa. Ei huono!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti